Savoir Vivre obsługi klienta

Poprawna obsługa klienta jest kluczem do sukcesu każdej firmy. Zmaksymalizowana satysfakcja ze świadczonych przez przedsiębiorstwo usług gwarantuje, że klient pozostanie wierny marce przez długie lata. Nieprofesjonalna obsługa może skutkować przejściem konsumenta do konkurencji, a co za tym idzie – spadkiem zarobku dla firmy. Na co w takim razie należy zwracać uwagę podczas kontaktu klient-pracownik?

Klient nasz pan

Jak głosi znana nam wszystkim zasada – to, czego wymaga od nas klient jest święte, niezależnie od tego, jak bardzo nie zgadzamy się z jego poglądami. To klient stanowi szkielet naszej firmy, dlatego musimy sprawić, aby poczuł się z nami pewnie i komfortowo.

Pozytywna więź

Spróbuj zaprzyjaźnić się z interesantem – oczywiście na stopie zawodowej. Zapamiętaj jego imię, działalność, którą się opiekuję i usługi, które dla niego świadczymy. Im milszy będziesz, tym większe prawdopodobieństwo, że klient po prostu Cię doceni, a może nawet opowie o swoich pozytywnych odczuciach znajomym, co może poskutkować pozyskaniem kolejnych zainteresowanych.

Telefon

Są sytuacje, w których klient nie zawsze może pozwolić sobie na indywidualne zjawienie się w biurze i rozwiązanie nurtujących go problemów. Od tego jest właśnie telefon, który powinien być zawsze pod twoją ręką. Klient, który ma pewność, że od niego odbierzesz i rozwiejesz jego wątpliwości obdarzy cię zaufaniem, które z pewnością poskutkuje pozytywnie dla firmy. Nie możesz odebrać? Oddzwoń jak najszybciej.

Słuchaj, pomóż, rozwiąż

Na pewno w Twojej karierze pracowniczej nie raz zdarzy się sytuacja, w której będziesz miał do czynienia z niezadowolonym, a wręcz rozwścieczonym interesantem. To idealna próba twojej cierpliwości i elastyczności. Najpierw uważnie wysłuchaj problemu,z którym zmaga się twój klient, a następnie przedstaw mu możliwości jego rozwiązaniai przeproś za utrudnienia, jeżeli ten dyskomfort został spowodowany z winy twojej, bądź firmy, którą reprezentujesz. Klient musi wyjść zadowolony i usatysfakcjonowany – to powinien być Twój priorytet.

Niespodzianka

Każdy lubi niespodzianki, a zwłaszcza klienci. Może Twoja firma wprowadziła jakąś promocję, którą warto byłoby przedstawić interesantowi? Klient jest z Wami już x lat? W takim razie może przydałoby się pomyśleć o jakimś rabacie, bądź prezencie w zamian za jego lojalność. To z pewnością się opłaci!